Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Sposób na bardziej wytrzymałe metale

Rekomendowane odpowiedzi

Opracowano tani proces technologiczny, który 10-krotnie zwiększa wytrzymałość metali i czyni je znacznie bardziej odpornymi na korozję. Jeśli nowy proces przejdzie testy praktyczne, doczekamy się bardziej wytrzymałych konstrukcji oraz lżejszych, a więc i energooszczędnych, samochodów.

Nowy proces powstał w firmie Modumetal z Seattle, która współpracuje obecnie z Chevronem, Conoco-Philipsem i Hessem nad jego komercjalizacją. Metalowe moduły stworzone w nowej technologii są obecnie testowane w przemyśle wydobywczym. Niektóre substancje, z którymi się tam stykają – jak np. siarkowodór – łatwo wywołują korozję, zatem przemysł ten to dobry poligon doświadczalny dla nowych materiałów.

Już od pewnego czasu wiadomo, że kontrolowanie powstawania metali w nanoskali pozwala na uzyskanie materiałów o nowych właściwościach. Jednak procesy kontroli były dotychczas kosztowne i mało skuteczne w odniesieniu do dużych fragmentów metali. Firma Modumetal opracowała tani proces, który pozwala na precyzyjne kontrolowania nanostruktury fragmentów metalu o długości liczonej w metrach. Christina Lomasney, dyrektor Modumetal, zapewnia, że koszt nowego procesu jest taki sam jak tradycyjnych procesów wykorzystywanych obecnie, np. galwanizacji.

Obecnie Modumetal przystosowuje swoją fabrykę do zwiększenia produkcji. Zanim jednak nowe metale trafią do powszechnego użytku, firma będzie musiała udowodnić, że produkcję da się skalować do ilości przemysłowych, że jest ona opłacalna, a nowe metale muszą zostać zatwierdzone przez odpowiednie urzędy.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Perspektywy tej technoligii są przemysle kosmicznym, w kopalniach itp. Jednak do masowej produkcji - samochody, AGD- nigdy to rozwiązanie nie trafi- bo to znacznie by wydłużyło trwałość samochodów, AGD, itp, a więc zyski producentów by spadły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jeśli będą mogli produkować części cieńsze i lżejsze wciąż zachowując obecną wytrzymałość to jeszcze oszczędzą na materiałach, a częstotliwość wymiany będzie taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...