Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
Sign in to follow this  
KopalniaWiedzy.pl

Roboty przejmą 30% stanowisk pracy?

Recommended Posts

Zdaniem analityków Gartnera drony i inne roboty zastąpią do 2025 roku 33% pracowników. Taką opinię wygłosili podczas konferencji Symposium/ITxpo.

Jak stwierdził Peter Sondergaard, dyrektor ds. badawczych Gartnera, w ciągu najbliższych pięciu lat drony na dobre zagoszczą w rolnictwie, będą pomagały w tworzeniu map czy przeprowadzały inspekcje rurociągów. Jego zdaniem drony należą do nowej klasy inteligentnych maszyn, ich możliwości coraz bardziej się zwiększają, dlatego też można je będzie wykorzystywać do coraz większej liczby zadań. Zdolności poznawcze robotów z czasem zwiększą się do tego stopnia, że będą wykonywały pracę analityków finansowych, będą odpowiedzialne za diagnostykę medyczną oraz analizę najróżniejszego rodzaju danych. Gartner przewiduje, że do roku 2025 co trzecie stanowisko pracy będzie zajmowane przez oprogramowanie, roboty i inteligentne maszyny. Cyfrowa przedsiębiorczość będzie wymagała mniej pracy od człowieka. Maszyny będą szybciej rozumiały i analizowały dane niż ludzie - stwierdził Sondergaard.

Z jego opinią zgadza się Lawrence Strohmaier z Nuverra Envirnmental Solutions. Zauważa, że mamy do czynienia ze zmianą polegającą na tym, iż osoby wykonujące jakieś czynności są zastępowane przez roboty. Rośnie więc zapotrzebowanie na programistów, którzy będą tworzyli oprogramowanie dla robotów, na osoby konstruujące nowe roboty. To zjawisko, które znamy z przeszłości, gdy wiele wykonywanych przez ludzi czynności zostało powierzonych maszynom.



« powrót do artykułu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...