Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Autonomiczne pojazdy w Hiszpanii

Rekomendowane odpowiedzi

W Hiszpanii zakończyły się publiczne testy konwoju autonomicznych samochodów. Pojazdy pokonały 200 kilometrów autostrady. Jechały w konwoju, który składał się z ciężarówki i trzech samochodów osobowych. Ciężarówkę prowadził zawodowy kierowca, a pojazdy osobowe były z nią bezprzewodowo połączone i wykonywały te same manewry co samochód ciężarowy.

Autonomiczne pojazdy stworzyło Volvo, a testy przeprowadzono w ramach ogólnoeuropejskiego programu Sartre (Safe Road Trains for Environment).

Pojazdy, które brały udział w teście zostały wyposażone w kamery, radar i czujniki laserowe, co pozwalało na monitorowanie pojazdów w bezpośrednim sąsiedztwie. Kolumna jechała z prędkością 85 km/h, a odległość pomiędzy pojazdami wynosiła zaledwie 6 metrów. Dzięki temu, iż samochody identycznie zwalniały, przyspieszały i zakręcały możliwe było zachowanie niewielkich odległości przy dużej prędkości.

Projekt Sartre, prowadzony od 2009 roku, powoli dobiega końca. W jego ramach autonomiczne pojazdy pokonały 10 000 kilometrów na torach testowych. Teraz przyszedł czas na sprawdzian w rzeczywistych warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ciekawe co by się stało gdyby jeden złapał gumę... najlepiej ciężarówka prowadząca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ciekawe co by się stało gdyby jeden złapał gumę... najlepiej ciężarówka prowadząca.

 

Sugerujesz, że automaty mają gorsze czasy reakcji? Te 6cm dla automatu może być więcej niż 20 metrów dla zaspanego kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ciekawe co by się stało gdyby jeden złapał gumę... najlepiej ciężarówka prowadząca.

jakby uderzył w drzewo - to mamy skasowany cały konwój :)

 

 

Sugerujesz, że automaty mają gorsze czasy reakcji? Te 6cm dla automatu może być więcej niż 20 metrów dla zaspanego kierowcy.

czas reakcji nie wystarczy - obowiązują prawa fizyki.... jeśli 10 tonowy pojazd jedzie z prędkością 85km/h to nie zatrzyma się nagle w miejscu; manewrowość przy odległości 6m też jest baaardzo ograniczona. wypadeczek jak nic... a jeśli nawet kolejny pojazd zdołał by SZYBKO wyskoczyć z kolumny, a była by to wielo pasmowa droga to dopiero mamy kłopocik....

 

tego rodzaju konwoje są przyszłością, ale raczej bardzo odległą, konieczna jest cała infrasturuktura zapewniająca bezpieczeńswo. lub kompletnie bezawaryjne pojazdy - a to raczej niemożliwe...

już prędzej zautomatyzowana kolej....

 

na koniec:

- proszę spojrzeć - mówi dumny dyrektor do kolegów - ten robot zastępuje 3 pracowników daje to duże oszczędności

- a kto go obsługuje ? - pada pytanie

- 5 inżynierów...

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czas reakcji nie wystarczy - obowiązują prawa fizyki.... jeśli 10 tonowy pojazd jedzie z prędkością 85km/h to nie zatrzyma się nagle w miejscu;

 

Ponieważ obowiązują prawa fizyki to ten z przodu też nie zatrzyma się w miejscu.

Niezależnie od scenariuszy automat będzie miał lepszy czas reakcji.

Można bezzałogowo polecieć Buranem w kosmos i wrócić można opanować trochę blachy na kółkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...