Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Graczy zapraszamy na reklamę

Rekomendowane odpowiedzi

Reklamy w grach nie są niczym nowym. Już przed ponad 20 laty można było w nich zobaczyć znaki firmowe czy banery stanowiące część grafiki gry. Teraz jednak reklamy w grach mogą przypominać to, co znamy z telewizji.

W połowie ubiegłego roku Sony złożyła wniosek patentowy Advertisement scheme for use with interactive content. Opisuje on technologię, która przerywa grę, by wyświetlić reklamę.

Najpierw w czasie gry pojawia się informacja, że zaraz zobaczymy reklamę. Następnie gra zwalnia i w końcu zatrzymuje się. Wyświetlana jest reklama, a gdy dobiega końca, otrzymujemy informację, że wkrótce rozgrywka będzie kontynuowana.

Można się spodziewać, że jeśli nie pojawią się prawne przeszkody, Sony uzyska patent w ciągu najbliższych kilku lub kilkunastu miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doskonale! Niech to opatentują i nie pozwolą używać nikomu innemu przez najbliższe 75 lat. Tego właśnie potrzebują użytkownicy PS3, PSN i co tam jeszcze w Japonii wymyślą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooooooooo! Rozumiem jeszcze PP jako itemy w grach (napój/batonik/outfit), wplecenia w storyline czy w postaci bilboardów na budynkach przy drogach, ale przecież nikt nie będzie w coś takiego grał. Już teraz przesadą są reklamy na start każdego filmiku na niektórych portalach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooooooooo! Rozumiem jeszcze PP jako itemy w grach (napój/batonik/outfit), wplecenia w storyline czy w postaci bilboardów na budynkach przy drogach, ale przecież nikt nie będzie w coś takiego grał. Już teraz przesadą są reklamy na start każdego filmiku na niektórych portalach.

 

Zapewne rynek wyreguluje. Zbójeckie prawo sprzedawcy sprzedać, Twoje prawo, nie kupić. Darmowe gry i tak już działają na zasadzie uzależniania darmowymi próbkami.

W tym przypadku bardziej mnie martwi oczywistość patentowa - takie coś nie powinno mieć szansy na patent. Za chwile ktoś spróbuje opatentować samą ideę grania czy reklamowania.

  • Pozytyw (+1) 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zanim obejrzę film w telewizji, zastanawiam się pięć razy, czy na pewno tego chcę, mając na uwadze właśnie reklamy przerywające - tymi denerwującymi dźwiękami - momenty największego napięcia.

Może odstraszy to część graczy; przeniesie ich na boisko czy skłoni do czytania.

 

Sony reaguje na informacje o spadającym czytelnictwie, bo jest wspomagany przez koncerny mające w ręku wydawnictwa i redakcje gazet na całym świecie ;)

(naturalnie to tylko hipoteza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...