Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy

Rekomendowane odpowiedzi

PCI Express Special Interest Group (PCI-SIG) przyjęła drugą wersję specyfikacji szyny PCI Express. Do najważniejszych zmian należy dwukrotne zwiększenie przepustowości PCI Express z 2,5 do 5 gigatekseli na sekundę.

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku Ethernetu 20% transmisji PCI Express stanowią dodatkowe dane potrzebne do samego przeprowadzenia transmisji. Tak więc na każde 10 wysłanych bitów, 8 bitów to informacje, które w rzeczywistości mamy zamiar wysłać.

Zwiększenie przepustowości oznacza, że złącze PCI Express x16 zgodne ze standardem PCI Express 2.0 jest w stanie przesłać 16 GB danych w ciągu sekundy.

Innymi słowy, to co uzyskiwano w PCI Express 1.1 za pomocą 8 linii sygnałowych, w PCI Express 2.0 można uzyskać dzięki 4 liniom. To, jak uważa PCI-SIG znacząco zmniejszy koszty budowy platform sprzętowych.

Zapewniono przy tym kompatybilność, tak więc np. karta graficzna zbudowana w oparciu o standard PCI Express 1.1 będzie współpracowała ze złączem PCI Express 2.0. Oczywiście prędkość przepływu danych będzie wówczas taka, jak zakłada specyfikacja PCI Express 1.1. Podobnie będzie w sytuacji, gdy do złącza PCI Express 1.1 podłączymy kartę PCI Express 2.0. Urządzenie będzie działało bez najmniejszych zakłóceń.

Oprócz zwiększenia przepustowości PCI-SIG dodało kilka ciekawych funkcji do specyfikacji PCI Express 2.0. Umożliwiono m.in. programową dynamiczną kontrolę częstotliwości pracy złącza, tak więc będzie ona na bieżąco regulowana w zależności od potrzeb użytkownika komputera.

Oprogramowanie będzie również mogło zarządzać samym przepływem danych, dodano więc możliwość rutowania pakietów. Ważną funkcją też zwiększenie elastyczności w zarządzaniu poborem energii przez urządzenia podłączane do złączy PCI Express 2.0. Pozwoli to na swobodne stosowanie coraz bardziej wydajnych, ale i coraz bardziej energożernych, kart graficznych.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.
      Granicę fotorealizmu wyznaczają możliwości ludzkiego oka. Organ ten jest w stanie przetworzyć 30-megapikselowy obraz z prędkością około 70 klatek na sekundę. Zdaniem Sweeneya, żeby oddać wszelkie subtelności obrazu, gry światła, interakcje poszczególnych elementów wirtualnego świata, by stworzyć w czasie rzeczywistym fotorealistyczną trójwymiarową scenę potrzebna jest moc obliczeniowa rzędu 5000 teraflopsów. Tymczasem obecnie najbardziej wydajne karty graficzne oferują 2,5 teraflopsa. Przepaść jest ogromna, jednak wystarczy uświadomić sobie, że w 1993 roku gdy na rynek trafiła gra Doom, wiele osób nie mogło z niej skorzystać, gdyż wymagała ona od karty graficznej mocy rzędu 10 megaflopsów. Różnica pomiędzy wydajnością ówczesnych kart graficznych, a kart używanych obecnie, jest zatem znacznie większa, niż pomiędzy dzisiejszymi kartami, a urządzeniami, jakich będziemy potrzebowali w przyszłości.
      Oczywiście moc obliczeniowa to nie wszystko. Wciąż bowiem nie istnieją algorytmy, które pozwoliłyby na realistyczne odwzorowanie wielu elementów. Specjaliści potrafią stworzyć realistyczny model skóry, dymu czy wody, jednak wciąż poza naszymi możliwościami jest stworzenie dokładnych modeli ludzkiego ruchu czy mowy. Nie mamy algorytmów, więc nawet gdybyśmy już dzisiaj dysponowali doskonałym komputerem ograniczałaby nas nie jego moc obliczeniowa, a nasze umiejętności tworzenia algorytmów - mówi Sweeney.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      AMD zaprezentowała dzisiaj kartę graficzną Radeon HD 7970. Firma twierdzi, że to najbardziej wydajna jednoprocesorowa karta na świecie, która korzysta z jedynego GPU wykonanego w technologii 28 nanometrów. Procesor wykorzystuje nową mikroarchitekturę Graphics Core Next. W porównaniu z poprzednią generacją architektura ta jest o 150% bardziej wydajna na każdy milimetr kwadratowy powierzchni.
      Bazujący na Tahiti GPU kość Radeon HT 7970 korzysta z 2048 procesorów strumieniowych, 384-bitowej szyny pamięci GDDR5 i 4,31 miliarda tranzystorów. Powierzchnia procesora wynosi zaledwie 365 milimetrów kwadratowych.
      Układ Radeon 7970 taktowany jest zegarem o częstotliwości 925 megaherców, a jego teoretyczna szczytowa wydajność wynosi 3,79 teraflopsa. To nieco ponad teraflops więcej niż wydajność karty Radeon 6970. Szyna pamięci nowej karty taktowana jest 1,375-gigahercowym zegarem, co pozwala jej na przesłanie 264 gigabajtów danych w ciągu sekundy. Przepustowość szyny 6970 wynosi 176 GB/s.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Na rynku zadebiutowała nowa rodzina kart graficznych AMD z serii Radeon HD 68xx. Ich wydajność jest podobna do wydajności popularnych HD 5850, a cena rozpoczyna się od 239 dolarów.
      Obecnie w skład rodziny wchodzą karty Radeon HD 6870 i Radeon HD 6850. Korzystają one z procesora Barts ze znacznie udoskonalonym modułem teselacji, ulepszonymi jednostkami filtrowania tekstur i bardziej zaawansowanym uniwersalnym dekoderem wideo (UVD 3.0).
      Jednak w porównaniu z układem Cypress (HD 5850) usunięto obsługę obliczeń z podwójną precyzją i zwiększono napięcie z którym pracuje nowa kość, dzięki czemu możliwe było zwiększenie taktowania GPU i osiągnięcie podobnej wydajności pomimo mniejszej liczby jednostek obliczeniowych.
      Barts wykonany został - podobnie jak Cypress - w technologii 40 nanometrów. Nowy układ jest jednak znacznie mniejszy, gdyż jego powierzchnia wynosi 255 mm2 (Cypress - 334 mm2). Mniejsza powierzchnia to jednocześnie mniej tranzystorów. Jest ich 1,7 miliarda, wobec 2,15 miliarda w Cypress.
      Nowy układ charakteryzuje też mniejsza przepustowość szyny pamięci (134,4 Gb/s wobec 153,6 Gb/s). Jest on za to w stanie przetworzyć aż 900 milionów polygonów, podczas gdy Cypress obsługiwał ich 725 milionów. Barts korzysta z 14 jednostek SIMD (Cypress ma ich 18), 1120 jednostek cieniujących (Cypress - 1440) i 56 jednostek teksturowania, czyli o 16 mniej niż ma ich Cypress.
      Maksymalny pobór mocy jest taki sam, jak u poprzednika, a więc 151 watów, jednak w stanie bezczynności Barts zużywa tylko 19 watów.
      Zastanawiając się nad kupnem którejś z obecnie dostępnych kart z rodziny HD 68xx, powinniśmy znać główne różnice pomiędzy nimi. Układ HD 6870 taktowany jest zegarem o częstotliwości 900 MHz, podczas gdy HD 6850 - 770 MHz. Użytkownik tego pierwszego skorzysta z 1120 jednostek cieniujących, drugiego zaś z 960. Wydajność obliczeniowa HD 6870 wynosi 2 teraflopsy, a HD 6850 - 1,5 teraflopsa. Współczynnik fillrate dla wyżej numerowanego układu to 50,4 gigateksele na sekundę, a jego słabszy brat może pochwalić się 37,2 gigatekselami na sekundę. Pixell fillrate to, odpowiednio, 28,8 oraz 24,8 GPixel/s.
      Obie kości różnią się też nieco przepustowością pamięci (134,4 Gb/s i 128 Gb/s).
      Wraz z nową rodziną kart marka ATI przechodzi do historii. Od teraz karty graficzne będą znane jako AMD Radeon.
      Jeszcze przed końcem bieżącego roku do sklepów trafią karty AMD Radeon HD 6990, HD 6970, HD 6950.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      W ofercie AMD znalazła się trzecia już karta graficzna obsługująca DirectX 11, której cena jest niższa niż 100 dolarów. Sugerowana cena Radeona HD 5570 to 79-85 USD.
      Karta powstała z myślą o pecetach typu SFF (small form factor) i obsługuje technologie Eyefinity, która pozwala na podłączenie doń wielu monitorów, oraz Stream, łączącą moc obliczeniową CPU i GPU.
      Procesor karty taktowany jest zegarem o częstotliwości 650 MHz, a jego moc obliczeniowa wynosi 520 gigaflopsów. Urządzenie przetwarza do 650 milionów poligonów na sekundę a współczynnik fill rate wynosi 5,2 gigapiskeli.
      Pamięć współpracuje z 900-megahercowym zegarem, a jej przepustowość to 28,8 gigabajta na sekundę.
      Radeon HD 5570 podczas maksymalnego obciążenia pobiera 45 watów mocy.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      W ofercie ATI znalazła się budżetowa karta graficzna z rodziny 5000. Urządzenie Radeon HD 5670 wyceniono na 99 dolarów.
      Karta obsługuje technologie Eyefinity (czyli możliwość rozciągnięcia pulpitu na wiele monitorów), Stream (pozwala na połączenie mocy obliczeniowych CPU i GPU na potrzeby niektórych zadań) oraz biblioteki DirectX 11.
      Domyślna konfiguracja HD 5670 pozwala jej na osiągnięcie wydajności rzędu 620 gigaflopsów. GPU korzysta z 400 procesorów strumieniowych i jest taktowany zegarem o częstotliwości 775 MHz. Producent oferuje karty z 512 megabajtami lub 1 gigabajtem pamięci o przepustowości 4 Gbps. Podczas pracy HD 5670 potrzebuje 61 watów, w stanie spoczynku - 14 watów.
      Karta nie zadowoli najbardziej wymagających graczy, jednak dla osób, które grają od czasu do czasu w rozdzielczości niższej niż 1920x1200 pikseli będzie bardzo dobrym wyborem.
      W najbliższym czasie możemy spodziewać się też rynkowego debiutu tanich, energooszczędnych kart z  serii HD 5500, które mogą trafić do komputerów wykorzystywanych np. w kinach domowych. Na rynku pojawi się też HD 5450, która zużywa na tyle mało energii, iż wystarczy jej chłodzenie pasywne.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...