Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

iPad droższy, niż przypuszczano

Rekomendowane odpowiedzi

iSuppli zaktualizowało swoje wcześniejsze wyliczenia dotyczące kosztów produkcji iPada. Okazuje się, że urządzenie jest o 12% droższe niż przewidywano. Jest to spowodowane większą niż początkowo przypuszczano złożonością tabletu oraz droższymi częściami.

Obecnie iSuppli wylicza, że 16-gigabajtowy iPad, który jest sprzedawany za 499 USD, kosztuje Apple'a 260 USD (251 dolarów to koszt części, a 9 USD - koszt produkcji).

Wcześniejsze prognozy mówiły o kwocie 229 USD (219 dolarów miały kosztować części, a 10 dolarów produkcja).

"Urządzenie jest bardziej skomplikowane, niż sądziliśmy. Okazało się też, że ekran i baterie są droższe" - mówi Andrew Rassweiler z iSuppli. Największym zaskoczeniem dla analityków była złożona budowa tabletu. "Myśleliśmy, że będzie tam więcej zintegrowanych układów" - dodaje Rassweiler. Tymczasem okazuje się, że ekran dotykowy iPada obsługują trzy układy scalone, a nie jeden, jak przypuszczało iSuppli. Zmiany w budowie nastąpią zapewne w przyszłości, dzięki czemu Apple będzie mogło zwiększyć swój margines zysku lub obniżyć cenę urządzenia.

Szacunki iSuppli dotyczą tylko kosztów części i produkcji. Nie są brane pod uwagę koszty prac projektowych, rozwoju oprogramowania, reklamy i marketingu oraz opłaty licencyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IPAD TO... IPAD SRAMTO...

PŁACĄ WAM ZA REKLAMOWANIE TEGO G?

 

czemu nie piszecie np. o drukarce HP że jest tańsza niż się wydawało? lub nie przeanalizujecie nowego telefonu HTC?

 

Pisząc takie bzdurne ogryzko-newsy nakręcacie zyski Jobsowi! Gdybyście o tym nie pisali (po prostu potraktowali jak 1000 innych urządzeń tego typu), to było israd przeszedł bez echa. A pisząc takie nic nieznaczące newsy dajcie im darmową reklame...

 

Rozumiałbym gdybyście jeszcze mieli z tego jakąś kasę.. ale jak znam życie, to Apple rąbie was jak frajerów za friko... generując tysiące pseudoinformacji, które wasi redaktorzy przeklikują na portal bez zastanowienia się nad ich sensem. Ech... Ja tu sie produkuje, a jutro pewnie znów zobaczę newsa w stylu "IPad mniej waży niż się wydawało..." itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tu sie produkuje, a jutro pewnie znów zobaczę newsa w stylu "IPad mniej waży niż się wydawało..." itd..

 

:D

Niewykluczone :D

Przecież mówiłem, że Jobs to świetny sprzedawca. Prawie tak dobry jak najlepszy na świecie sprzedawca T-shirtów - Ernesto Guevara.

 

A za pisanie newsów niestety nikt nam nie płaci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IPAD TO... IPAD SRAMTO...

PŁACĄ WAM ZA REKLAMOWANIE TEGO G?

 

czemu nie piszecie np. o drukarce HP że jest tańsza niż się wydawało? lub nie przeanalizujecie nowego telefonu HTC?

 

Pisząc takie bzdurne ogryzko-newsy nakręcacie zyski Jobsowi! Gdybyście o tym nie pisali (po prostu potraktowali jak 1000 innych urządzeń tego typu), to było israd przeszedł bez echa. A pisząc takie nic nieznaczące newsy dajcie im darmową reklame...

 

Rozumiałbym gdybyście jeszcze mieli z tego jakąś kasę.. ale jak znam życie, to Apple rąbie was jak frajerów za friko... generując tysiące pseudoinformacji, które wasi redaktorzy przeklikują na portal bez zastanowienia się nad ich sensem. Ech... Ja tu sie produkuje, a jutro pewnie znów zobaczę newsa w stylu "IPad mniej waży niż się wydawało..." itd..

 

Masz z tym problem? Nie czytaj lub idź do psychologa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak i tak mają niezłą przebitkę na cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wilk - jak każdy :D

@cyberant - jak Ci już napisałem, a napiszę też tutaj, bo widzę że masz poklask - mniej gniewu więcej sensu. To nie wina portalu, ze iPad jest dość popularny nie tylko wśród konsumentów, lecz przede wszystkim w mediach. Pewnie można by pisać o nowej drukarce HP, ale kogo to interesuje ? Ile ludzi słyszało o tej drukarce, a ilu ją kupi(ło) ?

Jeśli wątki o iCośtam Ci się nie podobają, to możesz je pominąć przecież, zamiast wszczynać kolejne flame-wars pisząc że iPad to odchody.

Myślę że ten wątek i tak może być źródłem kolejnych argumentów w waszych fanbojowo-antyfanbojowych pyskówkach...

 

Wracając do meritum - dziwi mnie zmiana ceny robocizny - czyżby wytwarzanie bardziej skomplikowanego iPada było tańsze niż mniej skomplikowanego - jak wcześniej zakładano ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wilk - jak każdy :)

@cyberant - jak Ci już napisałem, a napiszę też tutaj, bo widzę że masz poklask - mniej gniewu więcej sensu. To nie wina portalu, ze iPad jest dość popularny nie tylko wśród konsumentów, lecz przede wszystkim w mediach.

 

Sory że tak późno - ale zapominiałem o tym wątku i trafiłem znów na niego przez przypadek.. :D Może ktos jeszcze to kiedyś przeczyta B)

 

To WY jesteście mediami :D WY kreujecie tą Applową rzeczywistość. Jeśli cały świat pisze pod dyktando Jobsa, może właśnie Wy się wyrwiecie z tego zaklętego kręgu i będziecie lepiej filtrować informacje? Z użytkiem dla czytelnika który nie będzie atakowany informacyjno-reklamową papką. Zyskacie w ten sposób większy szacunek jako bardziej niezależne media, które nie piszą o głupotach :D

 

Tylko od Was to zależy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe wydźwięk tego artykułu był taki ze biedny Apple zarobi mniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Windows 8 będzie miał wersję dla procesorów ARM, jednak wraz z przewidzianym na jesień bieżącego roku debiutem systemu, na rynku może pojawić się mniej niż pięć urządzeń korzystających z tej wersji systemu z Redmond. Jednocześnie zadebiutuje ponad 40 urządzeń z Windows 8 dla procesorów x86.
      Przyczyną tak małego zainteresowania producentów urządzeń z ARM systemem Windows są wysokie wymagania, jakie Microsoft stawia przed tego typu gadżetami.
      Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Asus i Nokia już pracują nad windowsowymi tabletami z układem ARM. Niewykluczone, że takie urządzenie pokaże też HP, ale firma skupi się przede wszystkim na platformie x86. Z kolei Dell, Lenovo i Samsung najprawdopodobniej, przynajmniej na początku, będą produkowały urządzenia tylko z procesorami x86.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Rozpoczął się wyścig o to, kto pierwszy dostarczy na rynek tablet z systemem Windows 8. Przedstawiciele Lenovo twierdzą, że będą pierwszą firmą, która zaoferuje taki produkt. Podobną obietnicę złożył jednak też Dell. Swój własny tablet przygotowuje też Nokia, która jednak nie sygnalizuje ambicji, by wyprzedzić konkurencję.
      Z nieoficjalnych informacji wynika, że Lenovo chce wyposażyć w Windows 8 pokazany podczas CES 2012 tablet IdeaPad Yoga, który korzysta z 13,3-calowego wyświetlacza i posiada dołączoną fizyczną klawiaturę, zatem można go wykorzystywać jak tradycyjny notebook. Z kolei Nokia ma jakoby pracować nad 10-calowym tabletem.
      Wiadomo również, że podobne urządzenia powstają studiach projektowych HP i Acera.
      Pełna wersja Windows 8 prawdopodobnie pojawi się przed świętami, dzięki czemu producenci tabletów i smartfonów mogliby rozpocząć sprzedaż swoich najnowszych urządzeń w okresie wzmożonych zakupów.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Apple zaprezentował iPada 4G, najnowszą wersję swojego tabletu. Urządzenie wyposażono w wyświetlacz „retina“, który wcześniej był dostępny tylko w iPhone. Jak twierdzi Apple, piksele wyświetlacza są tak małe, że nie można ich od siebie odróżnić.
      Nowy iPad będzie miał rozdzielczość 3,1 miliona pikseli, czyli o milion więcej niż standardowy wyświetlacz 1080p o tych samych wymiarach.
      Tablet wyposażono też w nowy czterordzeniowy procesor A5X, dzięki czemu ma być dwukrotnie bardziej wydajny niż iPad 2. Nowe urządzenie będzie pierwszym gadżetem Apple’a korzystającym z technologii 4G. Umożliwia to bezprzewodową łączność o prędkości 5-12 megabitów na sekundę. iPada 4G wyposażono też w łączność 3G, którą można będzie wykorzystywać tam, gdzie nie będzie zasięgu 4G.
      Urządzenie jest o 7% grubsze i 5% cięższe niż iPad 2.
      iPad 4G trafi do sklepów 16 marca. Będzie sprzedawany w cenie 499 USD za wersję z 16 gigabajtami RAM i modułem Wi-Fi (bez 4G).. Po debiucie nowego tabletu iPad 2 będzie sprzedawany w cenie 399 dolarów.
      Z danych firmy DisplaySearch wynika, że firma kontroluje 59% amerykańskiego rynku tabletów. Firma twierdzi, że nie odczuwa żadnej presji ze strony swojego najpoważniejszego konkurenta, Kindle Fire.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Foxconn Electronics otrzymał od Amazona zamówienie na produkcję 10-calowych tabletów Kindle Fire. Nowy model ma trafić do rąk klientów w drugim kwartale bieżącego roku. Obecnie Amazon oferuje Kindle Fire z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali. Konkurent Kindle’a Nook Tablet firmy Barnes & Noble będzie produkowany przez Wistrona.
      Analitycy z IHS iSuppli twierdzą, że w czwartym kwartale ubiegłego roku Amazon sprzedał 3,9 miliona Kindle Fire, a Barnes & Noble - 1,92 miliona Nook Tablet. W bieżącym kwartale sprzedaż Kindle Fire ma spaść do poniżej 1,5 miliona egzemplarzy, a sprzedaż Nook Tablet do 300 000 sztuk.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Zdaniem firmy analitycznej Parks Associates wkrótce na tabletach zagoszczą takie reklamy, jakie znamy z telewizji. Z badań firmy wynika, że już niemal 20% interesujących się technologią Amerykanów korzysta z tabletów w czasie oglądania telewizji.
      Gdy akcja filmu rozwija się powoli lub gdy właśnie wyświetlane są reklamy, osoby te sprawdzają na tabletach program telewizyjny i informacje na temat różnych pozycji. Rosnąca liczba takich konsumentów to łakomy kąsek dla reklamodawców. Tym bardziej, że im więcej osób będzie korzystało z tabletów przy okazji używania telewizji tym lepiej można będzie dobrać reklamy pod kątem zainteresowań konkretnej osoby.
      Bazująca na preferencjach technika dobierania reklam jest nazywana przez jej przeciwników i obrońców prywatności „ad stalking“. Jednak, jak się okazuje, aż 33% amerykańskich użytkowników internetu i telewizji nie ma nic przeciwko takiemu sposobowi dobierania wyświetlanych im reklam.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...