Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

Search the Community

Showing results for tags ' e-papieros'.



More search options

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Nasza społeczność
    • Sprawy administracyjne i inne
    • Luźne gatki
  • Komentarze do wiadomości
    • Medycyna
    • Technologia
    • Psychologia
    • Zdrowie i uroda
    • Bezpieczeństwo IT
    • Nauki przyrodnicze
    • Astronomia i fizyka
    • Humanistyka
    • Ciekawostki
  • Artykuły
    • Artykuły
  • Inne
    • Wywiady
    • Książki

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Joined

  • Start

    End


Group


Adres URL


Skype


ICQ


Jabber


MSN


AIM


Yahoo


Lokalizacja


Zainteresowania

Found 1 result

  1. Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) zidentyfikowały substancję, która może być odpowiedzialna za uszkodzenia płuc i zgony osób palących e-papierosy. CDC poinformowały, że niedawne testy płynu uzyskanego od 29 pacjentów w wyniku płukania oskrzelowo-płucnego wykazały we wszystkich próbkach obecność octanu tokoferylu (witaminy E). Warto jednak podkreślić, że na razie jest to substancja podejrzana. Nie ma jeszcze pewności, iż to ona spowodowała uszkodzenia płuc i zgony. Dotychczas w USA poinformowano o 2051 osobach, które doświadczyły uszkodzenia płuc w wyniku palenia e-papierosów. Zmarło 39 osób. Wiadomo, że w większości próbek liquidów, które wdychali pacjenci, znaleziono THC (tetrahydrokannabinol), czyli substancję czynną z konopi indyjskich. Większość pacjentów przyznała, że paliła substancje zawierające THC. Informacje, zdobyte dotychczas przez CDC, Agencję ds. Żywności i Leków (FDA) oraz inne służby wskazują, że substancje zawierające THC, szczególnie pochodzące ze źródeł nieformalnych, jak rodzina, przyjaciele czy od ulicznych sprzedawców, są powiązane z większością przypadków zachorowań. CDC podkreśla, że pomimo iż octan tokoferylu wydaje się obecnie najbardziej podejrzaną substancją, nie ma na razie dostatecznych dowodów, by jednoznacznie wykluczyć inne podejrzane substancje. Dlatego tego CDC zaleca, by nie używać w e-papierosach substancji zawierających THC, nie kupować liquidów z nieformalnych źródeł, ani samemu nie modyfikować liquidów. Oczywiście najlepszym wyjściem byłoby rzucenie palenia w ogóle. Jednocześnie dorosłym, którzy korzystają z e-papierosów w celu odzwyczajenia się od tradycyjnych papierosów, nie zaleca się powrotu do palenia papierosów. Ponadto osoby palące e-papierosy powinny szczególnie zwracać uwagę na pojawienie się u nich takich objawów jak kaszel, krótki oddech, ból w klatce piersiowej, wymioty, nudności, ból brzucha, biegunka, gorączka, dreszcze czy utrata wagi. Po ich zaobserwowaniu należy natychmiast zgłosić się do lekarza. « powrót do artykułu
×
×
  • Create New...