Skocz do zawartości


ww296

Rejestracja: 02 maj 2016
Poza forum Ostatnio: cze 21 2017 10:33
-----

#127460 Hakerzy z CCC oszukali skaner tęczówki Samsunga Galaxy S8

Napisane przez ww296 w 27 maj 2017 - 21:29

Słabość biometryki polega nie na tym że cech są niestabilne ale na tym że są jawne i niezmienne. Czyli generalnie ogólnie dostępne.
Pewnie gdyby skaner był np na poziomie rezonansu magnetycznego to trudno byłoby to podrobić a skuteczność logowania byłaby 100 na 100 jednak smartfonom i laptopom daleko do rezonansu magnetycznego...
  • 2


#125429 Nauka i polityka?

Napisane przez ww296 w 17 luty 2017 - 14:14

Jastem za tym ani nie tworzyć takiego działu. Po ostatnich postach na ten temat zmieniłem zdanie. Do tej pory uważałem że na KW rozmowy o tym mogłyby wnieść choćby nowe spojrzenie na politykę. Choć trochę różne od głównego nurtu i ewentualnie jego przeciwieństwa. Teraz widzę że wpływ emocji jest zbyt silny nawet dla użytkowników KW. I prowadzi wprost do nie merytorycznych pyskówek rodem z portali linkowanych w tych tematach.
Więc może odetnijmy się od polityki na KW. Albo chociaż od Polskiej polityki.

Proponuję wolność sympatii politycznych, ale zakaz demonstrowania ich na KW. i zakaz traktowania przez pryzmat swoich poglądów i poglądów rozmówcy bez względu - rzeczywistych czy insynułowanych.
  • 0


#123707 Autopilot Tesli będzie ściśle przestrzegał ograniczeń prędkości

Napisane przez ww296 w 29 grudzień 2016 - 07:46

Wniosek jest jeden (biznesowy) - trzeba tworzyć lub inwestować w firmy z branży elektroniki motoryzacyjnej a konkretnie skupić się na tuningu elektronicznym. ;)
  • 1


#123424 Polacy opracowali nowy typ ładowalnych baterii

Napisane przez ww296 w 18 grudzień 2016 - 13:30

Np ja do "jednego wora" wrzucam wszelkie baterie "litowo - jonowe" Li-polimerowe, nawet Litowo-żelazowe pomimo trochę innych parametrów napięcia.
Pewnie to dlatego, że jestem ich użytkownikiem a nie producentem czy konstruktorem. Nie ma dla mnie znaczenia czy są stosowane w samochodach czy telefonach - li-jon to li-jon i tyle.
Oczywiście drobne zmiany chemiczne maja pewien wpływ na parametry ogniwa - niektóre są bardziej pojemne a za to maja mniejsze prądy rozładowania, lub inna żywotność itp.
A dlaczego nazywają się Litowo - jonowe? bo występuje ruch jonów Litu miedzy Anodą i katodą. Anoda w takich ogniwach zbudowana jest ze związków Litu - jakim to dokładnie związek to właśnie miedzy innymi te zmiany.
Druga sprawa to elektrolit umożliwiający ruch jonów litu i separator oddzielający obie części ogniwa.
Kluczowe sprawy:
1 znaleźć taki związek na anodę, który jest w stanie przyjąć i oddać jak najwięcej jonów Litu.
2 zminimalizować odległość miedzy elektrodami
3 zastosować materiały o stosunkowo niskiej gęstość aby ograniczyć wagę.

No i teraz w tych dziedzinach dokonuje się "postęp" miedzy innymi w tym artykule "wynalazcy" zaproponowali po prostu inne związki który przy okazji trochę lepszych parametrów okazały się mniej reaktywne niż te stosowane do tej pory.
Co do Samsunga - zanim jeszcze był oficjalny komunikat gdzieś dotarła do mnie informacja o problemem z właśnie separatorem między elektrodami który był zbyt delikatny i w pewnych warunkach ulegał zniszczeniu przez co dochodziło do zwarcia wewnątrz ogniwa (zewnętrzne zabezpieczenia zwarciowe w takim przypadku nie działały po prostu) i stąd problem - po prostu zrobili zbyt małą baterię. Dokłądnych szczegółów technicznych na peweno nie poznamy.

Do do akumulatorów kwasowych - również wrzucam je do jednego wora - no bo czemu nie? zasada działania taka sama - powstaje siarczek ołowiu - różnica miedzy aku AGM czy żelowymi to tylko forma elektrolitu (w AGM uwięzienie w innym materiale, w żelowy po prostu elektrolit w postaci galarety (gelu)
reszta różnic to już naprawdę szczegóły - dodanie związków i zaworków aby nie następowało nadmierne odparowania wody z elektrolitu czy sama konstrukcja ogniwa.
  • 1


#122773 Nowy sposób na superkondensatory

Napisane przez ww296 w 23 listopad 2016 - 11:11

Thikim w artykule jest mowa o smartfonach i autach elektrycznych i takie przykłady podałem.
w smartfonach stosowane są ogniwa litowe ionowe. Pewnie w niektórych rozwiązaniach np Samsunga są drobne różnice konstrukcyjne ale zasada pozostaje taka sama. Wyrażenia ogniwa litowe" użyłem skrótowo mają na myśli li-ion.
w mniejszych urządzenia elektronicznych są stosowane ogniwa np w celu utrzymania danych w kościach pamięci. Najczęściej są to ogniwa Ni wodorkowe z uwagi na łatwość ładowania bez stosowania kosztownych układów zmieniających sposób ładowania (CV,CC - https://pl.m.wikiped...litowo-jonowy).
Jeszcze ciekawostka. Można rozebrać ogniwo cylindryczne są tam między innymi zawiniety warstwy które można rozwinąć i ogniwo rozwinięte (płaskie) nadal będzie działać. Nie polecam jednak takiej zabawy że względu na niebezpieczny skład substancji zawartych w ogniwie.
  • 1


#121674 Uber czy Lyft to nie przedsiębiorstwa taksówkowe

Napisane przez ww296 w 15 październik 2016 - 12:05

Taki uber i podobne to moim zdaniem pewnego rodzaju wynaturzenie. To tak jak by stworzyć system w którym np możemy wynająć sobie np elektryka w postaci Pana który na codzień jest np tramwajarzem a w wolnym czasie chce dorobić jako elektryk. Na małą skalę jest to ok np prosimy sąsiada o podwiezienie czy naprawę przedluzacz a. Ale stworzenie z tego biznesu na większą skalę jest złe dla gospodarki i dla ostatecznych konsumentów również.
To po prostu redukcja i przesuwanie kosztów ale w sposób cwaniacki i fikcyjny.
  • 1


#116517 Samochody elektryczne niekoniecznie są czyste

Napisane przez ww296 w 22 maj 2016 - 11:46

Problemów z samochodami akumulatorowymi jest jak widać bez liku. Nic nie zastąpi sprawdzonego diesla, lecz jak sądzę silnik wysokoprężny czeka ponowny renesans w nowym wydaniu, gdyż wadą obecnego rozwiązania jest emisja organicznych związków pierścieniowych, które są kancerogenne. Mam nadzieję, że nowy silnik wysokoprężny na benzynę nie będzie emitował szkodliwych substancji: Silnik taki byłby również przystosowany do spalania gazu lpg. Przypuszczam, że produkcja paliwa e-lpg byłaby jeszcze tańsza i mniej energochłonna niż e-diesla.
 
http://www.geekweek....lnik-na-benzyne


Quion - wszyscy próbują Ci pokazać, że samochody akumulatorowe to rozwiązanie bardzo dobre - mało tego obecnie już stosowane - możesz pójść do salonu i kupić sobie takie auto i je normalnie użytkować.

A problem aut akumulatorowych jest tylko jeden - to pojemność akumulatora. Obecna technologia jest na granicy funkcjonalności - brakuje dosłownie troszeczkę.

Silniki spalinowe nie mają przyszłości - może w zastosowaniach specjalistycznych - np w trudno dostępnych miejscach, hobbystycznie (wyścigi).
Astro - jesli technologia przechowywania energii elektrycznej rozwinie się na tyle, że w porównywalnym rozmiarze i masie jak bak samochodu, zmieści energii na podobny zasięg jak w paliwie w tym baku, to stosowanie rozwiązań hybrydowych mija się z celem.
Silnik spalinowy będzie zawsze wielokrotnie droższy niż elektryczny, ze względu na stopień skomplikowania. A sam działający silnik potrzebuje do pracy masy osprzętu a w dodatku sprawność ma śmiesznie niską - wytwarza masę niepotrzebnych i szkodliwych produktów podczas pracy (ciepło, hałas, substancje toksyczne) a samą energię trzeba przetwarzać bo jest nie prakttycznie wytwarzana tylko w małym zakresie obrotów.

Rahl - Clarkson jest cyniczny ale racjonalne podejście do wielu spraw - uważam, że w tym programie (w sumie rzadko oglądam telewizje więc trudno mi się ogólnie wypowiadać) były właśnie doskonale pokazane mocne i słabe strony aut elektrycznych. Zauważ, że dopóki auto się nie rozładowało - było na pierwszym miejscu wg programu - i to pomimo znacznie większej masy (akumulatory).

Energia z wiatraków - być może w innych częściach świata - prawda jest taka, że zarówno w Polsce jak i Niemczech bez sztucznego pompowania kasy w ten program - nie ma szans co doskonale widac własnie na przykładzie Niemiec - gdzie jak skończyła się kasa, okazało się, że duże promowane przez ostatnie kilkanaście lat wiatraki są nic nie warte. Niestety Niemcy "niby" odchodzą od technologii energii atomowej więc trzeba było coś szybko wymyślić. Padło na małe przydomowe wiatraczki, które przynajmniej będzie łatwo (taniej) zutylizować niz wielkie wiatraki gdzie koszty remontów a nawet postoju są wyższe niż przychody przez nie generowane.

Masz rację. Wyszukałem, obejrzałem i Clarkson nie błysnął intelektem. Ciekawe, czy tak driftując zwykłym benzyniakiem byłby równie zdziwiony, że paliwa starczyło mu na znacznie mniejszy dystans niż zasięg nominalny.



Ależ Astro - Driftował, w tym samym czasie praktycznie takim samym, tylko spalinowym.
Ja nie wiem, czy tylko ja ten program odebrałem właśnie jako propagujący auta elektryczne - po prostu pokazujący jedyna słabość jaka w tym momencie została im w porównaniu do zwykłych spalinowych?
  • 1