Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Hakerzy mogą spowodować w mieście olbrzymie korki

Rekomendowane odpowiedzi

Pięciu naukowców z University of Michigan przeprowadziło udany atak na prototypowy inteligentny system świateł drogowych, który od 2016 roku jest testowany przez amerykański Departament Transportu. I-SIG (Intelligent Traffic Signal System) zbiera w czasie rzeczywistym dane od samochodów poruszających się po drodze i odpowiednio dostosowuje pracę sygnalizacji świetlnej. Testy prowadzone na skrzyżowaniach w Palo Alto w Kalifornii i Anthem w Arizonie wykazały, że I-SIG pozwala skrócić czas postoju na skrzyżowaniach o 26,6%.

Uczeni z Michigan przeprowadzili atak, przez który standardowy 30-sekundowy postój na skrzyżowaniu wydłużył się aż 14-krotnie. Jedyne, co jest potrzebne do przeprowadzenia ataku to wygenerowanie fałszywych danych i przesłanie ich za pomocą urządzeń we własnym samochodzie lub dowolnym innym samochodzie, stwierdzili autorzy ataku. Przygotowując się do przetestowania odporności I-SIG przyjęli oni dwa założenia. Po pierwsze postanowili, że nie będą łamali zabezpieczeń oprogramowania, ale wyślą do systemu fałszywą wiadomość. Po drugie, w obrębie skrzyżowania, na którym przeprowadzono atak, miał znajdować się tylko jeden atakujący samochód. Testy wykazały, że pojazd ten nawet nie musi być w ruchu. Wystarczy, że jest zaparkowany w pobliżu skrzyżowania.

W czasie ataku zmanipulowano mechanizm, za pomocą którego I-SIG zarządza zapytaniami. Odpowiednio zmanipulowano bowiem informacje o czasie przyjazdu na skrzyżowanie samochodu atakującego, który poprosił o zielone światło. I-SIG działa w ten sposób, że pozwala pojazdom wysyłać prośbę o zielone światło na skrzyżowaniu, do którego się zbliżają, a prośba taka jest uwzględniania bądź nie po analizie próśb od innych pojazdów.

Napastnik może zmienić prędkość i lokalizację zapytania odpowiednio ustawiając szas przyjazdu i zwiększając o jeden element w tabeli, którą posługuje się I-SIG, stwierdzili autorzy ataku. Ich zdaniem atak działa w 94% przypadków i zwiększa opóźnienia na skrzyżowaniach o 38,2%. Naukowcy mówią, że I-SIG i podobne systemy muszą posługiwać się bardziej odpornymi algorytmami, lepiej zbierać dane o sytuacji na drodze i lepiej weryfikować nadchodzące informacje.

 

 


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×