Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy

ww296

Użytkownicy
  • Zawartość

    351
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana ww296 w dniu 8 maja

Użytkownicy przyznają ww296 punkty reputacji!

Reputacja

10 Niezła

O ww296

  • Tytuł
    Sztygar
  1. Śmiechy, śmiechami ale próba zgłębienia trochę bardziej tematu kojarzy się ze scenariuszem "Jurasic Parku" a nie rzetelną hipotezą naukową.
  2. Zwłaszcza że to nie badania naukowe tylko "zabawa" redaktora z pirometrem.
  3. Jak widać temperatura wnętrza nie przekroczyła 60 stopni. Zaskakujący jest wynik tej alfy o wiele niższy niż innych aut. Ale i tak mam zastrzeżenia do badania. Po pierwsze aby badanie było miarodajne powinien być to ten sam model w różnych kolorach bo twierdzę że większy wpływ na temperaturę ma budowa auta, powierzchnia szyb, otwory wentylacyjne itp niż sam kolor. Po drugie - pirometr - czy był kalibrowany dla każdego modelu oddzielnie (chodzi mi o współczynnik który ustawia się w zależności od materiału i koloru. Po trzecie - jeśli pomiar był wykonywany pirometrem to nie była mierzona temperatura powietrza we wnętrzu tylko temperatura tapicerki fotela. I na koniec - teoretycznie czarny powinien być najcieplejszy - nie był- dlaczego? Patrz poprzednie punkty.
  4. Mam ciemne i jasne samochody. Największa różnica jest w przypadku pochmurnej pogody. Jak jest ponad 30 stopni i słońce to różnice są mniejsze. Przypuszczam że wynika to z tego że temperatura w środku nie może być znacząco różna w porównaniu do temperatury otoczenia czyli załóżmy trudno będzie przekroczyć w aucie 50 stopni bez względu na jego kolor, ponieważ auto nie jest hermetyczne a nawet w stojącym i zamkniętym następuje wymiana powietrza.
  5. ww296

    Curiosity znowu wierci

    Pad do Xboxa to nie jest całe sterowanie tylko urządzenie wprowadzające dane do sterowania więc trochę się rozpedziłeś z tymi stwierdzeniami. Ale ja również mam czasem wrażenie że niektóre pomysły to ponowne wynalezienie koła. Jednak w warunkach innej planety i nie znając tematu byłbym ostrożny z krytyką.
  6. ww296

    E-papieros zabił swojego użytkownika

    Każde ogniwo litowe ma zabezpieczenie machaniczne które w przypadku wysokiego ciśnienia odłącza biegun +. Jednak nie zapobiegło to zwarpcią wewnętrznym, poza tym najlepsze ogniwa pozwalają na pobór kilkudziesięciu amper co może spowodować uszkodzenia poza ogniwem.
  7. ww296

    MapLite przyszłością samochodów autonomicznych?

    Niestety estymowany czas przyjazdu jest "inteligentny" i na bieżąco dostosowuje się do sytuacji co zauważyłem kiedyś zdziwiony tym, że dojeżdżałem dokładnie "w punkt" co nie zdarzało się przy nawigacjach biorących pod uwagę tylko max prędkość na poszczególnych fragmentach drogi. ale i tak jest dość dokładny. Parę razy zdarzyło się że Google wyprowadziło mnie "na manowce" typu droga gruntowa czy jakieś śmieszne osiedlowe uliczki - zauważyłem prawidłowość - kiepski zasięg w tych miejscach i śladowy ruch. Zastanawiałem się na przyczyną i doszedłem do wniosku, że Google bierze pod uwagę trasę którą jedzie jakiś tubylec, który dojeżdża np do domu i Google traci z nim kontakt i zakłada że jednak przejechał trasę którą ja muszę przejechać i wybiera jedyną możliwa drogę aby nie nawracać kierowcy po własnym śladzie.
  8. ww296

    Ewolucja o dobór naturalny

    Pomijając "przepychankę" zgadzam się z 3grosze - najpierw efekt czyli ewolucja a potem przyczyna czyli dobór naturalny. jasne że "przyczyna" jest pierwotna - ale myślę że "nieporozumienie" wynika z innej interpretacji określenia "dobór naturalny" bo wbrew pozorom (i Wikipedii) ;) to dość szerokie pojęcie, ale nie szersze niż ewolucja.
  9. ww296

    MapLite przyszłością samochodów autonomicznych?

    Google nie jest idealne ale nawet w mieście w którym mieszkam i dobrze znam znacznie częściej prowadzi lepiej niż ja sam. Oczywiście wtopy się zdarzaja, a w miejscach w których jestem pierwszy raz bije na głowę inne nawigację które do tej pory używałem. A tak naprawdę to pierwsze rozwiązania tego typu. Znalezienie właściwego adresu w mieście przy autentycznym zdjęciu miejsca jest znacznie ułatwione nawet jeśli pasażer prowadzi z dokładną mapą papierową przed oczami.
  10. ww296

    MarCO przesłały sygnał na Ziemię

    Właśnie tego jestem ciekawy czy np wysłanie sond wielkości 4 cm jest niemożliwe bo? W czym leżą ograniczenia?
  11. ww296

    MarCO przesłały sygnał na Ziemię

    Podejrzewam, a nawet jestem pewny, że rozmiar człowieka ma bezpośredni związek z grawitacja pytanie gdzie leżą granice...
  12. ww296

    MapLite przyszłością samochodów autonomicznych?

    A nie miałeś zaznaczonej trasy rowerowej lub pieszej? Też się naciąłem i kląłem na google a jak się okazało miałem rowerowa trasę ustaloną... A co do autonomicznych samochodów - każdy z dzisiejszych rozpoznaje znaki drogowe...
  13. ww296

    MarCO przesłały sygnał na Ziemię

    Ciekawy jestem jak małe mogłyby być urządzenia zdolne do wykonywania takich zadań. Innymi słowy gdzie leżą granice miniaturyzacji. Jestem ciekawy czy i w jakim stopniu wielkość pojazdów kosmicznych jest determinowana rozmiarem człowieka. Innymi słowy czy gdyby na ziemi człowiek był rozmiarów rzędu 20 cm to jak duży byłby pojazd kosmiczny?
  14. ww296

    MapLite przyszłością samochodów autonomicznych?

    To jasne że np na skrzyżowaniach będzie jakaś infrastruktura komunikująca się z autonomicznym autem. Ale stworzenie dokładnej mapy nie jest, wydaje mi się takie trudne. Na drogach jest coraz więcej samochodów wyposażonych w różne czujniki itp. coraz więcej aut jest cały czas połączona z siecią. Wystarczy wypracować standard i zbierać dane ze zwykłych samochodów wyposażonych w te sustemy. Podobnie dzieje się np w mapach Googla przy określaniu natężenia ruchu. Więc jeśli ktoś się za to poważnie zabierze to kwestia max kilku lat.
×