Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy

Przemek Kobel

Użytkownicy
  • Zawartość

    1631
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    29

Ostatnia wygrana Przemek Kobel w dniu 21 lipca 2017

Użytkownicy przyznają Przemek Kobel punkty reputacji!

Reputacja

59 Znakomita

O Przemek Kobel

  • Tytuł
    Lis Major

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Przemek Kobel

    E-papieros zabił swojego użytkownika

    Jakby to ująć... e-palacze lubią przerabiać swoje gadżety na większe moce. Pojedyncze ogniwo wysokoprądowe może pociągnąć ponad 30 amperów, a jeśli kto ma fantazję, to znajdzie i takie 50-amperowe (tyle miewają nawet tanie baterie litowe formatu 26650). Przy zwarciu całkiem gruby kawał żelastwa może od takiego prądu zrobić się biały. To plus łatwopalne opary i bomba gotowa. I to wszystko przy założeniu, że samo ogniwo nie jest uszkodzone i nie zrobi czegoś takiego: A jak kto ma mocne nerwy...
  2. Przemek Kobel

    Na Georgia Tech testują robota do ubierania ludzi

    Miejmy nadzieję, że podczas trenowania jego AI nie pomylono "ubierania" z "zakładaniem".
  3. Przemek Kobel

    Supernowoczesny U-boot znaleziony w cieśninie Skagerrak

    Z dostępnych tutaj informacji można wywnioskować jedynie tyle, że by zrewolucjonizował wojnę, bo zatopienie tego pochłaniało 10%-20% więcej załogi niż zatopienie normalnego u-boota. Ale jako uparciuch sprawdziłem - zdaje się, że podstawowy napęd tej łodzi jest elektryczny, co jak widać niewiele pomogło.
  4. Przemek Kobel

    Arktyczne lodowce topią się w błyskawicznym tempie

    Z ciekawości zajrzałem do wiki, kiedy dokładnie była Mała Epoka Lodowcowa. I bingo - 400 lat temu. A jako bonus mają tam jeszcze wykres aktywności Słońca (i przy okazji drugie bingo). Ci... naukowcy zamiast "przed rewolucją przemysłową" mogliby równie dobrze pisać "przed rozejmem w Dywilinie". Albo i nie, bo na badanie skutków tego rozejmu grantów nie będzie.
  5. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    https://www.techemergence.com/global-competition-rises-ai-industrial-robotics/ https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-22/video-said-to-show-failure-of-uber-s-tech-in-fatal-arizona-crash
  6. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    Ano tego, że AI wyszkolona specjalnie do bezpiecznej jazdy i uzbrojona we wszelkiego rodzaju czujniki do widzenia w nocy oraz reagująca ponad 1000-krotnie szybciej od człowieka ani nie zareagowała szybciej, ani nie zobaczyła lepiej, ani nie okazała się bezpieczna. Bo pewnie układ pasów na jezdni skojarzył sie jej z kaszą gryczaną, albo coś w tym rodzaju (czego tak łatwo wcale nie można stwierdzić, bo gdyby się dało, to nie budowano by sieci neuronowej, tylko po prostu napisano cywilizowany algorytm). A tak naprawdę to tylko tego, że eksperci od AI popędzani przez granty, IPO albo kursy akcji, są mniej więcej tak godni zaufania jak oprych w ciemnej bramie.
  7. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    Ta AI jest za głupia, żeby mogła rozmawiać (zresztą jak wszystkie inne, wbrew ostatnim ogłoszeniom MS). Ale akurat w tej sytuacji człowiek by tej kobity nie zabił. Ani tu: https://www.techrepublic.com/article/robot-kills-worker-on-assembly-line-raising-concerns-about-human-robot-collaboration/ czy tu: https://www.theguardian.com/world/2015/jul/02/robot-kills-worker-at-volkswagen-plant-in-germany albo tu: https://www.independent.co.uk/news/world/asia/worker-killed-by-robot-in-welding-accident-at-car-parts-factory-in-india-10453887.html
  8. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    Przepraszam, ale obecne AI rozjeżdżają ludzi i nie widzą w tym problemu, więc mało mnie obchodzi co by one powiedziały. Już bardziej: gdzie się wyłącza zasilanie.
  9. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    Moja ulubiona iluzja wygląda mniej więcej tak: Ale gdybym nie był w stanie odróżnić kota od miski jakiejś papki, to nie wiem, czy ktoś wpuściłby mnie za kierownicę. Już prędzej na oddział detoksykacji.
  10. Przemek Kobel

    Eksperci od sztucznej inteligencji wzywają do bojkotu KAIST

    Jest jeszcze gorzej... http://www.labsix.org/physical-objects-that-fool-neural-nets/
  11. Przemek Kobel

    Szwajcarzy stworzyli ogniwo paliwowe na kwas mrówkowy

    Czyli tyle co współczesne silniki spalinowe i mniej niż następne silniki spalinowe... https://jalopnik.com/mazdas-skyactiv-3-engine-could-be-as-clean-as-some-elec-1822516318
  12. Przemek Kobel

    Udostępniono materiał wideo z potrącenia pieszej przez autonomiczny samochód

    Czyli omijanie niespodzianek to tylko domena mistrzów? Jeśli tak, to się przesiadam na pociągi (jak tylko odbiorę ten puchar). Ja wiem że gdy ktoś szarżuje, to argumenty nie trafiają, ale: czasy reakcji człowieka wynoszą od 0,15 sekundy (dotyk) do 0,25 (wzrok). Jeśli ktoś jest skupiony na danej czynności, to zareaguje... no dobrze, zacznie reagować w ciągu pół sekundy. Tutaj była sekunda czasu widoczności w kamerze, czyli jakieś 2-3 sekundy widoczności w oku (które ma większy zakres czułości niż kamerka z nagrania). Ale zaraz się dowiem czemu nie mam racji, albo że jestem nadczłowiekiem, bo zaliczyłem parę podobnych ominięć. Albo i się nie dowiem, bo wywalam tę wiadomość z RSS-a. Piłem do informacji (z pierwszego newsa o tym wypadku), że to działo się 100 metrów od przejścia. Czyli u nas teoretycznie byłoby na legalu nawet w mieście.
  13. Przemek Kobel

    Udostępniono materiał wideo z potrącenia pieszej przez autonomiczny samochód

    Czyli 2 mandaciki = czapa?
  14. Przemek Kobel

    Udostępniono materiał wideo z potrącenia pieszej przez autonomiczny samochód

    W naszym kraju można mówić o "miejscu niedozwolonym" wyłącznie wtedy, gdy w pobliżu nie ma przejścia dla pieszych (czyli bliżej niż 100 metrów). A żeby ominąć kobitę (bo rower to może nie), to nawet nie trzeba byłoby zmieniać pasa - wystarczyłoby się nieco zbliżyć do osi jezdni. Ale, jak wiadomo, AI uczy się szybciej i lepiej niż ludzie...
  15. Puścili filmik z tego wypadku. Przez sekundę było widać kobitę z rowerem. Czas reakcji człowieka to około pół sekundy, AI nie zareagowało w ogóle. Człowiek w tym czasie zdążyłby przyhamować i przesunąć samochód przynajmniej o pół metra w lewo, AI wzięło ofiarę na prawy błotnik (ona szła w prawo). Poza tym człowiek widzi w ciemnościach o wiele lepiej niż te kamery, więc miałby nie jedną, a kilka sekund czasu. I podobno Uber używa lidaru do skanowania drogi. Jakoś tutaj nie użył.
×