Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy

Qion

Użytkownicy
  • Zawartość

    310
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Qion w dniu 26 czerwca 2016

Użytkownicy przyznają Qion punkty reputacji!

Reputacja

-6 Zła

O Qion

  • Tytuł
    Sztygar

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem
  1. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    Najwięcej informacji na temat samego wynalazku jest na stronie: http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html W żaden sposób nie jestem związany z działalnością wynalazcy. 10-15 lat temu w świecie naukowym w Polsce toczyła się głośna dyskusja dotycząca zderzaka Łągiewki właśnie za sprawą eksperymentów naukowych na polskich uczelniach, które potwierdzały doniesienia wynalazcy z jego doświadczeń z lat 90. XX wieku. Jak widać na tym forum w polskim piekiełku niewiele się zmieniło, ale dzięki temu pan Łągiewka zrobił karierę za granicami Polski . Lucjan Łągiewka opracował zasady na jakich opiera się wynalazek w opracowaniu "Energetyczna natura mechaniki", którego obie częśći można znaleźć w sieci. W żaden sposób nie ustosunkowuję się do tego co w tym opracowaniu jest zawarte.
  2. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    Wiadomo, że EPAR nie działa w taki sposób jak opisałeś co potwierdziły badania przeprowadzone na Uniwersytecie Wrocławskim i Politechnice Poznańskiej i AGH w Krakowie, tzn. dochodzi do konwersji całkowitej energii kinetycznej poruszającego się ciała na energię kinetyczną rotora w zderzaku czemu towarzyszy całkowity zanik sił bezwładności w układzie izolowanym. W przypadku dalszych pytań być może dodatkowych informacji udzielą pracownicy uczelni, gdyż ja nie brałem udziału w tych doświadczeniach. @Pogo W przykładzie (2) doszłoby do złamania zasady zachowania energii, gdyż jak już wspomniałem przy prędkości mniejszej niż maksymalna (prędkość graniczna przy jakiej EPAR odbierze 100% energii wózka) oraz właściwie zaprojektowanej przekładni inercji i obliczonym wirniku następuje całkowita konwersja energii kinetycznej wózka na energię kinetyczną rotora, a jeśli EPAR nie mógłby odebrać większej niż obliczona ilość energii, to nastąpiłoby tylko częściowe przekazanie pędu w ten sposób, że pierwszy wózek ze zderzakiem zatrzymałby się po zablokowaniu dźwigni inercji, a drugi uzyskałby pęd mniejszy niż pęd z jakim przemieszczał się początkowo pierwszy wózek. W omawianym przykładzie (2) rozpatrując dwie możliwości: 2.1. Dla v1 < vmax pęd końcowy wózków w układzie izolowanym wyniesie p2 = 0 2.2. Dla v1 > vmax pęd końcowy wózków w układzie izolowanym p2 = m*(v2-(2*Emax/m)0,5, czyli p2 < p1 = m*v Emax - maksymalna energia jaką może odebrać EPAR Brak przekazywanego pędu wynika z zaniku siły bezwładności na umieszczony na wózku kawałek blachy. https://www.youtube.com/watch?v=dvEb9DndrKI https://www.youtube.com/watch?v=hLp1SPH1OUY
  3. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    Odnoszę wrażenie, że to Ty używasz przesadnych sformułowań mających na celu poniżenie adwersarza, a jednocześnie unikasz odpowiedzi na pytania posługując się przy tym nieścisłą argumentacją. Czy nie lepiej przyznać się do błędu i powiedzieć: "mea culpa". Ja to zrozumiem i wybaczę. Przypadek (2) łamie zasadę zachowania energii, gdyż wózki nie mogą się poruszać po zderzeniu z prędkością v/2, a jednocześnie rozkręcić walec EPAR do częstości w, co spowoduje, że w układzie pojawi się dodatkowa energia kinetyczna walca zderzaka w ruchu obrotowym Ek = I*w2/2, gdzie I - moment bezwładności walca (nie należy go mylić z momentem pędu walca). Bilans energii nie zeruje się, gdyż przed zderzeniem łączna energia E1 = m*v2/2, a natomiast po zderzeniu E2 = m*v2/8 + m*v2/8 + I*w2/2 = m*v2/2 + I*w2/2 Aby zasada zachowania pędu i energii została spełniona walec musiałby pozostać w bezruchu, a połączone wózki musiałyby poruszać się z prędkością v/2. Gdyby EPAR działał tylko na powierzchni Ziemi, to nie interesowałaby się nim ESA (Europejska Agencja Kosmiczna) : http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/361739,kowary-lucjan-lagiewka-zrobi-zderzak-rakiety,id,t.html Uwaga: link należy skopiować i otworzyć w nowym oknie Przy prędkościach przy jakich działa EPAR efekty relatywistyczne związane z przyrostem masy są do pominięcia, a zatem energia we wzorze na czterowektor pędu jest tylko energią spoczynkową E = m0*c^2.
  4. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    Na tym polega złamanie zasady zachowania pędu przez EPAR, gdyż pęd wirującego walca po uderzeniu wózka jest równy zero, pomimo że posiada niezerowy moment pędu. @Astro Czterowektora pędu bym w to nie mieszał, gdyż we wzorze zawiera relatywistyczną energię spoczynkową jaką posiada punkt materialny E = m*c2. Nie ma ona wiele współnego z energią kinetyczną tego punktu materialnego i nie należy mieszać tych pojęć. http://www.if.pw.edu.pl/~wosinska/am2/w6/segment7a/main.htm Ależ ja niczego innego nie twierdzę ponad to co już przedstawił Roger Shawyer na temat swojego wynalazku. Poza tym unikasz odpowiedzi na trudne pytania, gdyż innni forumowicze twierdzą, że pęd i moment pędu to praktycznie to samo, a jednak im minusa nie stawiasz. Trochę to niesprawiedliwe i przypomina kopanie leżącego. Zasugerowałem się informacjami z poniższej strony, gdzie podawano 0,4N/kW: http://www.universetoday.com/15403/how-long-would-it-take-to-travel-to-the-nearest-star/ Prawdopodobnie ta wartość jest przesadzona, gdyż z angielskiej Wikipedii wiadomo, że: (...) NASA's first tests of this tapered RF resonant cavity were conducted at very low power (2% of Shawyer's 2002 experiment and 0.7% of the Chinese 2010 experiment), but a net mean thrust over five runs was measured at 91.2 µN at 17 W of input power. A net peak thrust was recorded at 116 µN (about 0.0004 ounces, or approximately the same weight as a grain of rice) at the same power level.(...) Uzyskano zatem średni ciąg rzędu 91,2 uN/17W co daje 0,005364 N/kW, czyli ponad 74 razy mniej https://en.wikipedia.org/wiki/RF_resonant_cavity_thruster
  5. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    W takim razie co dzieje się z pędem wózka wyposażonego w zderzak Łągiewki po uderzeniu w przeszkodę. Może Jacenty to wyjaśni, jeśli już minusuje? Zderzakiem Łągiewki zainteresowała się przecież Europejska Agencja Kosmiczna. Pojęcia, o których piszesz nie mają większego związku ze zderzakiem Łągiewki. Nie negowałem zasady zachowania momentu pędu.
  6. Finowie wyjaśniają, jak działa 'niemożliwy silnik'

    Lucjan Łągiewka już wiele lat temu udowodnił, że pęd może w określonych warunkach zniknąć i zamienić się w energię. Em Drive nie jest zatem niczym niezwykłym, gdyż pęd części fotonów odbitych od szerszej podstawy znika i zostaje zamieniony w dodatkową energię innej grupy fotonów kierującej się w stronę szerszej podstawy. W ten sposób część wiązek mikrofal zostaje wzmocniona kosztem zaniku pędu powracającej wiązki.
  7. Obiecujący sposób na pozbycie się CO2

    Istnieją zasadniczo dwie hipotezy : a) autochtoniczna, wg której plemiona polskie zamieszkiwały na obszarze zbliżonym do obecnego terytorium Polski co najmniej od czasów starożytnych; b) o napływowym pochodzeniu plemion polskich, które miałyby przybyć z dorzecza Dniestru lub innych dalszych terenów. ------------------------- Oczywiście wg drugiej hipotezy chodzi o dorzecze Dniepru, gdzie miałoby zamieszkiwać plemię słowiańskie Polan. Nazwa jest zadziwiająco zbieżna z Polanami zamieszkującymi przed wiekami obszary dzisiejszej Wielkopolski.
  8. Obiecujący sposób na pozbycie się CO2

    Coś pomyliłeś. Węgrzy nie są narodem słowiańskim, ani nawet indoeuropejskim lecz ugrofińskim. Przed wiekami przybyli do Europy gdzieś z terenów Azji. Tak naprawdę nie jest jasne również skąd się wzięli Polacy, gdyż kroniki rzymskie o nich nie wspominają.
  9. Obiecujący sposób na pozbycie się CO2

    Budowę geotermii w Toruniu postrzegam pozytywnie, ale nie ma to związku z działalnością o. redemptorysty w przeszłości oraz jego rozgłośnią, której nie słucham. Z drugiej strony byłbym ciekaw wyniku sondażu ilu miłośników miasta Bydgoszczy i Torunia słucha RM, gdyż trudno byłoby w Polsce znaleźć inne dwie społeczności tak bardzo podgrzewające atmosferę wzajemnej niechęci i pogardy. Pewnym jest, że z polskiej geotermii prądu nie będzie, chociaż temperatury wód geotermalnych w różnych miejscach RP mogą różnić się o kilkanaście/ kilkadziesiąt stopni.
  10. Obiecujący sposób na pozbycie się CO2

    O. Rydzyk na to zapewne liczył, lecz temperatura wód geotermalnych w Polsce na głębokościach 2-4 km nie pozwala na opłacalne wykorzystanie jej w produkcji energii elektrycznej nawet przy wykorzystaniu tzw. cieczy niskowrzących (o niskiej temp. wrzenia) takich jak amoniak, izobutan, rtęć itp. Uzyskiwane sprawności byłyby bardzo niskie. Temperatura wód geotermalnych w Toruniu oscyluje w granicach 60oC. http://www.newsweek.pl/geotermalna-inwestycja-o-tadeusza-rydzyka-w-toruniu,artykuly,379875,1.html
  11. Samochody elektryczne niekoniecznie są czyste

    Cicho pracujący silnik elektryczny może też stwarzać zagrożenie podczas poruszania się na drogach przecinających obszary leśne, gdyż brak hałasu nie odstrasza zwierząt, które staną się cześciej przyczyną wypadków. Elektryki powinny być zatem zaopatrzone w dodatkowe gadżety odstraszające zwierzęta i ostrzegające ludzi przy drodze lub na przejściu przed zbliżającym się autem. Rynki zdobędą dopiero takie samochody elektryczne, których układy zasilania będą odpowiednio wytrzymałe, pojemne i ładowane w krótkim okresie czasu, a takie parametry spełniają dopiero superkondensatory grafenowe, których gęstość energii jest taka jak baterii Lion: http://www.graphene-info.com/graphene-supercapacitors
  12. Świetlna fala uderzeniowa w grafenie

    Nie chodziło wówczas o atomy wodoru, lecz brakujące struktury atomów w siatce grafenu, wokół których zaobserwowano powstanie momentu magnetycznego. Pisano też o tym na phys.org http://phys.org/news/2011-04-scientists-magnetic-graphene-discovery.html Odkrycie właściwości magnetycznych wodoru w grafenie opisano po raz pierwszy kilka tygodni temu na tej samej stronie. Wodór sprawia, że pole jest stosunkowo silne .
  13. Świetlna fala uderzeniowa w grafenie

    Może jeszcze nie hydrino , ale zaobserwowano dziwne zachowanie atomów wodoru domieszkowanych nad warstwą grafenu. Strukturę taką naukowcy nazywają grafanem. Okazuje się, że niemagnetyczny grafen dzięki atomom wodoru uzyskuje właściwości silnie ferromagnetyczne, a jego pole może oddziaływać na duże odległości. Wykorzystując ostrze do badań mikroskopem STM można dokładnie ukierunkować pole pochodzące od atomów wodoru. Stwierdzono jednak, że moment magnetyczny powstaje w strukturze węglowej, a nie w samym atomie wodoru. http://phys.org/news/2016-04-hydrogen-atoms-graphene-yield-magnetic.html Link się nie otwiera. Można go wyszukać w google hasłem: hydrogen-atoms-graphene-yield-magnetic
  14. Samochody elektryczne niekoniecznie są czyste

    Niemcy i Indie przedstawiły ambitne plany rewolucyjnych zmian w motoryzacji dotyczących zakazu produkcji emisyjnych aut po 2030 roku. Nie wyjaśniono jednakże czy chodzi również o zamknięcie w Niemczech i w Indiach wszystkich konwencjonalnych elektrowni cieplnych i czy samochody te będą miały również zakaz wjazdu do Polski, gdzie prąd wytwarzany jest głównie w elektrowniach węglowych. http://www.investopedia.com/articles/markets/061516/germany-and-india-aim-have-all-cars-electric-2030-tsla.asp A może chodzi o całkiem nowe rewolucyjne rozwiązania w nauce o których dowiemy się niebawem? Indie przedstawiły koncepcję pierwszej komercyjnej siłowni jądrowej wykorzystującej tor, która ma być tak bezpieczna, że podobne instalacje będą budowane w dużych miastach takich jak Delhi czy Mumbaj. Oczywiście jest to jeszcze pieśń przyszłości. http://indiatoday.intoday.in/story/worlds-first-thorium-based-nuclear-reactor-barc/1/343569.html
  15. Obiecujący sposób na pozbycie się CO2

    Islandia dysponuje olbrzymim potencjałem odnawialnych źródeł geotermalnych. Sekwestracja CO2 pod ziemią może być na razie rozwiązaniem tymczasowym. Gdy technologia produkcji e-palw zostanie już w pełni zoptymalizowana, to okaże się, że Islandia stanie się Kuwejtem lub Katarem Północy sięgając po zgromadzone wcześniej zasoby CO2.
×